Tore, lihtsalt fantastiline! - täna leidsin endale ühe 'fetišistliku iha-objekti'; E. teab, millest jutt;)*
***
Loen endiselt edasi Žižeki teost "Enjoy your symptom!". Pole vist mõtet lisada, kuivõrd hea raamat see minu jaoks on!
Kuid seoses sellega: olin positiivselt üllatunud kui teose ühes peatükis oli juttu Rossellini filmist nimega "Stromboli" ja peategelase Karini kohta mainitud, et tegu on eestlasega!
- ei juhtu just tihti, mil mõnes säärases teoses oleks mainitud eestlast, ja veel vähem võimalust, kus tuntud režissöör määrab peategelaseks eestlanna!
Lugu on niisiis tüdrukust nimega Karin, kes pagendatakse peale Teist Maailmasõda kodumaalt ja kes püüab seejärel sisuliselt ainsa võimalusena Itaalia vulkaanisaarel (nimega Stromboli) ühe itaallasega abielludes taas eluga järjepeale saada...
Mis mind aga hämmastas, oli järgnev: Žižek nimetas tüdrukut eestlaseks (Estonian). Wikipedias on aga juttu leedulasest (Lithuanian). Mind hakkas see vastuolu huvitama ja otsisin veel...
niisiis kaks järgmist varianti olid sellised:
a)imbd (The Internet Movie Database) lehel oli kirjas: Karen, a young woman from the Baltic countries... - ehk siis "Balti riikidest".
b)mõnes teises lühitutvustuses (mis on ilmselt internetis siin-seal ringlev copy-paste lühivariant): A poor, homeless woman... - ehk siis "vaene, kodutu naine".
(!?)
Justkui valitseks mõningane segadus ja vähemautentsemad allikad piirduvad igaksjuhuks teatava hämamisega, et tegu oli "kellegi kodutuga" või "balti riikidest pärit tüdrukuga".
Lahendus: vaatan filmi ise lähemal ajal ja ehk siis selgub. Keeruliseks võib muidugi olukorra teha asjaolu, et Žižeki sõnul on filmist kaks varianti: itaalia ja ameerika - kusjuures esimene neist autentne (selline, nagu Rossellini seda soovis), teine aga ameeriklaste edited version. Eks näis, ehk saab lahenduse.
Ja see on huvitav: mitte üksnes seetõttu, et säärane küsimus tekkis, vaid ka sisult tundub film olevat täitsa vaadatav; pealegi pole ma seda siiani näinud ja eelnev kirjeldus oli vaid kokkvõte loetu põhjal!
Lisaks: usaldan Žižeki maitset ja ühtlasi sain tema teose samanimelist peatükki lugedes ka vastava teoreetilise tausta.
***
Teine film, mida nägin eile ülikoolis, oli nimega "Waltz with Bashir": ilmselt esimene animeeritud dokumentaalfilm. Sõjateemaline. Ja meeldis väga!
Ehkki küllaltki masendav, kuid samas hea.
Siit aga mõtted: kas dokumentaalfilmi animeeritud variant on hea lähenemine; seda enam, et dokumentaalfilmide puhul autentsed videolõigud on üldiselt harv nähtus: animeeritus on üldiselt sama moodi rekonstruktsioon nagu tüüpiline "tõsieluline film" vms...
- ja minu arvates oli väga hea valik!
Miks?
Põhjendusi leiduks mitmeid, mida ma siinkohal ei hakka kirja panema... pelgalt seetõttu, et tegu oleks ilmselt suisa millegagi, mis hõlmaks pigem uut ja eraldiseisvat postitust; seega jätan selle teema mõneks teiseks korraks (või kirjutan kunagi hiljem siia juurde).
* - sündsuse mõttes jätan selle [objekti] siinkohal mainimata. Ja mitte ainult sündsuse mõttes.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment