Wednesday, March 28, 2012

tegemistest.

Nii, paar sõna mu tegemistest: võrdlemisi suure osa ajast on võtnud töö (kuid see on iseenesest tore), vahepeal olin paar-kolm päeva Hiiumaal ning kohe-varsti taas kolm vaba päeva ees ootamas.

Vaba aeg on saanud justkui uue tähenduse ja nüüd möödub see
a) kas kellegagi hängides, keda pole tükk aega näinud või kes on nõnda oluline, et on tahtmine inimest pidevalt näha; või
b) lugedes.

Sain läbi Rebecca Skloot'i raamatu "The Immortal Life of Henrietta Lacks", mille kohta kiitva arvustuse kirjutasin oma raamatublogisse. Praegu on käsil Jared Diamondi "The Rise and Fall of the Third Chimpanzee: How Our Animal Heritage Affects the Way We Live".
Tohutult huvitav. Taaskord üks neist raamatutest, millest iga peatükk ja iga lehekülg justkui avab uut maailma ja uut vaadet seninähtule! Ilmselt võib öelda, et Jared Diamond on mu viimase aja suurim avastus, vaheldus Richard Dawkinsile, ehkki lähenemine on neil mõlemil võrdlemisi sarnase nurga alt: ühel või teisel viisil seotud evolutsiooniteooriaga. Aga tõesti, see seletab nii mõndagi!:)

Nüüd vabade päevade tulekul katsun taas pr keelt jätkata/käsile võtta. Ja kõige toredam on see, et asi areneb. Visalt, aga areneb!^^


Lisaks on siginenud kaks mõtet (et mitte öelda "kinnisideed"):
1) kunagi, ehk u 3-4 aasta pärast minna semestriks-kaheks Prantsusmaale õppima (vahetusüliõpilasena). Jah, Islandi-kogemus jättis mulle tegelikult niivõrd toreda mulje, et tuli tohutu tahtmine sarnast asja korrata. Seda enam kui on tahe see pr keel lõpuks ometi 'selgeks saada' ('selgeks saamine' on suhteline mõiste: kuni ma pole pr keele filoloog, siis mu meelest pole keel kunagi selge, liiati veel praegu, mil olen eriti algaja, ehkki aimu hakkan juba saama).
2) u 2-3 aasta pärast katsetada EKAsse fotograafia erialale astumist. Või noh, "katsetada" pole vist päris õige sõna, ikka proovida! Sest ma avastasin, et fotograafia oleks miski, mida ehk õnnestuks kõige muu kõrvalt õppida (põhiline on ikka filosoofia/kultuuriteooria/kultuuride uuringud) ja et ühtlasi huvitab mind see niivõrd, et sellega oleks tore ühel hetkel suisa põhjalikumalt tegeleda, sestap fotograafia BA-õpingud tunduvad täitsa toreda mõttena:)
Eriti huvitab inimeste pildistamine/ portree-fotograafia. Minu arvates täitsa omaette kunstiliik ja - minu jaoks - võimalus inimesi ilusaks teha... või näidata neile, et nad on ilusad:)
Viimane vajab muidugi teinekord omaette annet, aga... eks kõige olulisem ole ju huvi ja eks kõige selle nimel tulebki õppida. Õppida, õppida ja õppida.

Tegelikult on see kõik nii põnev! Nii põnev, et kell saab juba viis (öösel/hommikul) ja ma pean nüüd siiski magama minema...

No comments: