Slavoj Žižek rääkis kunagi ühes loengus ühest filmist, milles olid "ideoloogiaprillid", kus ilma prillideta näed reklaamlauseid nagu nad on: a la "Meil on parimad kingaviksid!", kuid prillidega nähti seda, mis on reklaamlausete taga; enamasti oli selleks sõnaks "Consume!"; "Buy me!" vms.
Loeng ise oli üleval youtube'is ja loengu kestel näitas Slavoj ka vastavaid videolõike. Kõneoleva loengu ja filmi peaks millalgi üles otsima.
Igaljuhul, üks tähelepanek sel teemal:
Sõitsin täna mööda ühest kasiinost, mille reklaamlauseks oli:
"Avatud ainult võitjatele!"
Ma ütleks, et nn ideoloogiaprillidega näeks asi välja nii:
"Avatud ainult kaotajatele!"
(pole vist mõtet lisada, et "avatud ainult võitjatele" kasiino lihtsalt ei toimiks ja eesmärk on ilmselgelt pigem vastupidine; täpselt samuti nagu loteriide puhul jne)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
Sa räägid John Carpenteri filmist They Live, kui pole ma eksimas. Kuid jah, go Newspeak.
Aitäh, just see sama film oligi! Nüüd tean, mida otsida:)
Post a Comment