Saturday, November 7, 2009

Luba, ma räägin Sulle midagi. Ma... olen endast veidi eemal. Andesta mulle see. Kohe seletan.
Nimelt nägin ma täna... midagi. Midagi sellist, mille kirjeldamiseks mul pole isegi sõnu. Ja koju minnes, justkui saatuse tahtena, tuli televiisorist üks saade loodusest. Näiteks sellest, kuidas üht liiki kilpkonnadest jõuab tuhandetest-tuhandetest merre vaid mõni üksik, kes suudab ellu jääda ja järgmistele põlvedele elu anda.
Aga... mis oleks kui sinna sekkub inimene? Või kui on midagi sarnast, sa näed tagajärge, kuid sa ei tea selle põhjust? Pealegi: kas sel põhjusel olekski enam üldse tähtsust?

Need on hetked, mil võib inimene tunda end tohutult abituna. Kindlasti mitte igaüks. Mõni vaatab vastikusega eemale. Mõni... ma ei tea, mõni jääb seisma. Mõni tõttab appi. Mõni ei oska midagi peale hakata. Ja siis jääb see teda piinama.

Mida sina sellises olukorras teeksid?

Ma tean, sa ei saa sellele vastata. Sa võid ainult pakkuda. - sest minu jutt pole selge.

Aga vahest mõistad mind kui paluksin Sinult üht kallistust? Teinekord on vaja tunda soojust. Kasvõi siis kui näed üht filmi, kus keegi niivõrd elust eraldunud inimene suhtleb nukkudega, või mõnd teist, kus inimesed ühel või teisel viisil eralduvad elust. Või lugedes mõnd raamatut, mis on vastava sisuga. Või siis kui satud sellega päriselus kokku. Või siis, kui mõtled sellele.
Kas Sinul ei tulnud tahtmine mind kallistada?

Oh, anna mulle andeks. Kallis.

Ma ei oska pidada kinni normidest, et käituda nii nagu peaks. Kas keegi üldse oskab? Tegelikult? Või on need vaid maskid, mis meil igapäevaselt ees on?

Ma ei tea, sa meeldid mulle. Kasvõi seetõttu, et mind ära kuulad. Sa meeldiksid mulle ka siis kui kuulaksid minu asemel kedagi teist. Mulle meeldib, et Sa kuulad. Mitte seetõttu, et lubaksin ka endal Sind kuulata, vaid... lihtsalt. Sa meeldid mulle, sest Sa paned mind uskuma, et Sa pole mask!
Et kusagil on veel lootust!

Aitäh!


***

Kui inimestel on religioonid, mis tõotavad inimestele surematust. Siis mina looks religiooni, mis tõotaks kõigile surematust. Ennekõike loomadele, sest nemad pole milleski süüdi!

No comments: