Thursday, March 4, 2010

I have a dream...

Öösel vastu tänast sai ära vaadatud Lars von Trieri "Antikristus".
(et videot ei saa siia otse panna, siis link küllalt heale treilerile)

Ei oskagi selle filmi kohta midagi kosta. Sürr, ja hea. Mõlemat. Ja üldiselt... üks lemmikuid. Kasvõi kogu see maailm, mida hr Trieril õnnestus edasi anda. Ütleks, et puhas kunst!
See on film, mida kipub uuesti vaatama... mitte küll kohe, aga siiski. Ja võib-olla hoopis teise pilguga.
Sealne sürr maailm ei tundunud mitte kunstlik või "meelega segaselt tehtud", vaid pigem ühelt poolt loomulik ja teisalt... kui ka midagi selgusetuks jäi, siis annab see niivõrd palju tõlgendusvõimalusi, et vaataja saab endale sobivaima valida. Ehkki filmi vaadates ei jäänud muljet, et autor meelega oleks tahtnud otsi lahti jätta... kuigi ta seda vist siiski tegi.

***

Ja hetkel... olen suht väsinud. Tulin taaskord tantsimast. Homme tantsima teisi tantse, mis on väga vahva vaheldus ja ootan seda hea meelega! Seda enam, et reeeedene päev!

Enne veel vaja veidi kooliasju teha. Kättevõtmise asi, sest enamus juba varem valmis tehtud.

***

I have a dream...
Taaskord üks pealtnäha utoopiline, kuid samas minu arvates täiesti teostatav unistus. Ja see unistus on mul juba üsna kaua aega olnud, alguse sai umbes 2-3 aastat tagasi, kuid on üha selgemaid mõõtmeid võtnud... ja olen sellest ka varem kirjutanud: mu unistus on kunagi film teha!

Loomulikult mitte film filmi pärast, vaid nagu olen vist ka varem kirjutanud, siis minu arvates on film üks täiuslikumaid kunstivorme...; mõnda aega olin vaimustuses ennekõike fotograafiast, kuid mida rohkem filme vaatan ja mida rohkem mõtlen, et kuidas ja mil viisil ja mis sõnumi ja eesmärgiga (jne jne) nad on tehtud, siis seda rohkem avastan filmimaailma mõjusid... - justkui tegu oleks liikuvate fotodega, kuhu saab lisada veel ka heli. Fantast, kas pole!?

Ja et ma siiralt naudin kõikvõimalikku loomingulist tegevust, siis... ma kujutan ette, et filmimaailmast võiks see saadud nauding olla kõige parem. Olen seda veidi ka kogenud, ja muidugi pole seda raske ette kujutada.
Ja noh... eks näis mida tulevik toob. Eile nt sobrasin taas BFMi kodulehel. Ei saa kuidagi, ja ei tahagi saada, sellest ideest üle ega ümber, et ehk kunagi... olgu see siis 5-10-20-ne aasta pärast... ja mingis mõttes käib läbi huvi see protsess juba praegu.
Panna kirja mõtteid stseenidest (siiani u 1 lk filmiideid, hehe)... ja noh, see kõik pole minu arvates midagi sellist, et "ma nüüd võtan ette ja teen", vaid pigem tuleb see loomulikult. Kasvõi filme vaadates ei saa enam muidu kui paratamatult mõtlen, et mis miks mingi stseeni heaks teeb... aeg-ajalt loen sedalaadi kirjandust jne.

Vahva.
I have a dream...

:)

No comments: