Sunday, August 15, 2010

I päev Soomes

Olen Rantapuisto hotelli fuajees ja oma blogile minnes lõi ette soomekeelse kirja Kirjaudu sisään ehk logi sisse. Väga nunnu. Mulle meeldib.
Igaljuhul väga luks värk. Välja arvatud asjaolu, et normaalset poodi vist läheduses pole. Midagi siiski on. Ja natuke saab süüa ka hotellis. Tegelikult tekkis siin rahalistes asjades veid segadus, sest stippi pidi saama alles viimase nädala esmaspäeval või kolmapäeval... aga paps aitas õnneks hädast välja, kes juhtus ka just umbes sel ajal Soome tulema!:)

Mõtlesin, et niivõrd-kuivõrd kui mul õnnestub siin netti pääseda ja niivõrd-kuivõrd mul on isu siin netis olla (hotelli toas netti pole, küll aga fuajees), püüan pilte-muljeid siia üles panna. Olen ka mõningaid videoklippe teinud, need ehk kunagi juutuubi (olen suht filmimise pooldaja, mis puutub reisidesse. vähemalt hetkel ja viimased aastad).

Niisiis tulekust üks pilt (Tallinn laevukeselt vaadatuna):























Igaljuhul. Läksin õhtul jalutama. Olen kord selline, et uus koht, mina vaimustuses ja tuiskan ei-tea-mis-nurgataguseid-mööda-ringi.
Astusin välja umbes 22.30 ja jõudsin tagasi umbes 23.30. Käisin kohalikus "bensukas" (tegelikult lihtsalt mingi... väike poeke) endale juua ostmas. Limonaadi, mis osutus muide jubeheaks (natuke alla poole veel alles!)!
Esiteks: mul oli janu; teiseks: nüüd on mul pudel, mida saab vajadusel kasvõi veega täita.

Ilm on väga super. Siiski: seal kusagil on ka metroo ja siiani ei suuda ma aru saada, et mis saab siis kui on vaja nt Helsingisse minna ja vihma sajab? Kogu see tee jalgsi (isegi bussipeatuseni on võrdlemisi pikk maa)... aga eks siis näis.
Igaljuhul väga superluks koht. Isiklik tuba ja puha. Ja ehkki eelistan väljas olla ja ringi liikuda, siis endale tundus, et see tuba on piisavalt tühi ja "ametlik", et seal saaks ehk vajadusel isegi lugemisele-kirjutamisele keskenduda.
Täna siiski mitte. Klaustrofoobia tekkis. Mitte päris, aga sinna poole. Ei meeldi väga toas passida. Niisiis läksin jalutama. Mõned pildid jalutuskäigult:

kaks vaadet hilisõhtuselt Ramsinniementie tänavalt:




































ja metroo juures olev vaade alla maanteele:














Nii, praegu kõik. Kell näitab juba üle südaöö ja varsti lähen vist oma tuppa ära ja... loen midagi ja siis ehk isegi magama. Täna ei saanud just palju magatud ja homme ei taha sombi olla. Kuidagi mõnus uni tuleb vist ka, sest... hea on olla tegelikult omaette.
Mõmmik on ka minuga!

Ahjaa, ametlikult kannab programm nime:
Practical Philosophy - Theories of Good Society. Master's Degree Programme. Introductory Workshop.
August 16-27, 2010. University of Helsinki. Conference Hotel Rantapuisto. Helsinki.

Praegu lõpetan. Homme juba esimesed sissejuhatavad loengud. Ja Helsingi ja Helsingi Ülikooli tutvustus/ekskursioon. Eks näis, millal siia järgmisena midagi lisan...



post scriptum:
jalutuskäigul nägin tänaval mingeid "valgetes seelikutes... mehi", ja mõtlesin: see tänav võib olla a) kas ääretult ohutu, või b) ääretult ohtlik. üldiselt näisid nad sõbralikud, nagu kõik inimesed siin.

ps2: kui poes käisin, siis müüjale õnnestus esimese raksuga kohe "tere" ütleda. tore-tore, eksole.

ps3: limonaadi nimi oli "Smurffi". 

No comments: