Sunday, August 1, 2010

ma põimin käed ümber elu, et hoida mis hoidmist on väärt...

Ta oli justkui Kuu pealt kukkunud. Näiteks arvas ta, et Louis IV puhul ei ole tegu mitte ajaloolise isiku, vaid filmidest tuntud näitlejaga; ja kui küsitaks Louis IV ametit, siis vastaks ta: näitleja. Vististi armastas ta teatrit liiga palju.
Mäletan seda ööd ja etendust. Ühel hetkel paistis tema hüperaktiivsus eriti silma. Selgemast-selgem: ta improviseeris. Ta mängis kedagi "närvilist", keda ta ka kahtlemata oli. Ta mängis iseennast. Ja kui küsiti, et "mis teda vaevab", siis vastas ta: "kodutus!"
Kodutu mängib narri, sest juurteta olekus pole midagi, mida võiks liialt tõsiselt võtta. Kodutus ongi teatraalsus. Kuid ma arvan, et see pole midagi halba. Kui inimene on kodutu, peaks ta seda tunnistama. Võib-olla oleme kõik ühel või teisel viisil kodutud, kuid tihtilugu ei märka või ei tunnista seda.
Mis muidugi ei tähenda, et kodutunnet ei võiks olemas olla.

***
Midagi sarnast nägin ma täna öösel unes. Olen minimaalselt amatöör-teatriga kokku puutunud ja et improviseerimine polnud just mu tugevaim külg (kui mingit tugevat külge seal minu puhul üldse leida sai), siis unes näis see liigagi hästi õnnestuvat. Tagantjärele mõeldes tundus tõesti, et elasin unes läbi mingit "kodutust". Võib-olla tuli see sellest, et olen tavalisest kauem Hiiumaal olnud - ja asi pole selles, et ma ei tunne end siin kodus-olevana, vaid ennekõike otsin tasakaalu: seiklused geograafilises mõttes pole minu puhul just kiita olnud. Isegi ootan peatset Soome sõitu; ja Islandist samuti ära ei ütle kui asi kord selleni jõuab.

Sealt ka laul ja sõnad "ma põimin käed ümber elu, et hoida mis hoidmist on väärt...". Lenna Kuurmaa. Laulu nimeks "Mida sa teed".

Ma põimin käed ümber elu
et hoida, mis hoidmist on väärt
pakin kaasa lemmiku lelu
jalutades mööda maailmaäärt...


Võib-olla on see miski, millest ma kõige rohkem puudust tunnen, ehkki ma ei saa kurta, et mul seda elus poleks olnud. Ringi liikumine, maailma-avastamine on vist midagi, mis end iial ei ammenda. Eriti suvisel ajal!


Siit üks pilt, see pole küll see õige (tehtud siin Hiiumaal minu kodukoha lähedal), kuid... mulle meeldib. Pühendan selle Piretile (tänu kellele Lenna laulud mul üldse pleieris mul praegu on:)):























...pilt niisiis tehtud teel Hiiumaale. 29.07.2010.

Ja veel üks:















Kiil. Klõpsitud täna: 01.08.2010.

Praegu lõpetan. Tõenäoliselt täidan seda postitust lähipäevil. Aga võib-olla ka mitte. Ehk alustan hoopis uut.

2 comments:

Kiisu said...

Aitäh Silver, väga armas. :)
Ja ilus pilt on ka. Ja üldse on hea su kirjutisi lugeda ka. Ja üldse ongi kõik hea. :))

Kiisu said...

Ps, ma tahan vägaväga sulle ühte lugu saata ! :P