Friday, August 20, 2010

VI päev Soomes

Soome keel on väga nunnu keel! Käisin täna 'bensuka' lähedal olevas poes (varem arvasin, et see on permanently closed, aga tuli välja, et täitsa avatud)... sest homse kohta pole kindel, et kas saab hotellis süüa. Ja müüja tänas: "kiitti!" - see oli lihtsalt niiii nunnu!
(umbes nagu 'kielletty', mis peaks justkui midagi keelama. vähemalt minu arvates kõlab täpselt vastupidiselt.)

Tegelikult mõtlesin, et ilmselt pean "iga päev" blogimisest pausi. Kergelt väsitab ja kohati on tunne, et "kas on kirjutada midagi, mis oleks ka kirjutamisväärne". Seni, õnnekombel, on seda leidunud. Tegelikult ka täna.


Näiteks oli mul järjekordne lühike vestlus Andriusega, sest tahtsin üht teist teemat arutada ja lõpetuseks sain ka kaks kena tekstisoovitust, mida lugeda (üks Jacques Derrida'lt, teine tema enda artikkel). Igaljuhul: ka varem soovitas ta kedagi, kes olevat fenomenoloogiliselt uurinud tantsukogemust. Kirjutasin tol korral nime üles. Täna oli see leht juhtumisi kaasas, seal oli kirjas: Gyvenimo Aprašymas. Ta vaatas ja muigas. Selgus, et olin nime pähe kirjutanud sõna, mis sisuliselt tähendab cv-d. Ta oli avanud autori cv, ning mina kirjutasin üles vale asja.
Haha, eksole. Igaljuhul.
(aga kõlab nagu nimi, kas pole!?)


Õige autor on: Gediminas Karoblis. "Phenomenology of Modern Ballroom Dance". Ma küll ei tea, kust seda saada, aga noh... kõlab huvitavalt.

***

Täna sai taas nii mõnegi inimesega natuke pikemalt räägitud. Islandi "Marek Tammega" (ühel esimesel pildil, ma ütleks, et näeb suht välja nagu hr. Tamm). Meil siin ka üks "päris inglane", kelle keelt on jubevahva kuulata!
(muide, pean märkima, et islandlaste inglise keel on... väga super!)
Ja üldse: väga vahva kui nii erinevaid inimesi koos, igaühel oma lugu rääkida ja oma traditsioone tutvustada ning võrrelda.

***

Õhtul otsustasin minna jalutama. Tulin poest ja üks tee nägi väga "kutsuv" välja, sest kadus kuidagi nurga taha ja... nõnda jalutasin-jalutasin; tegu tüüpilise maanteega, ühel hetkel otsustasin n-ö lambist keerata otse metsa. Seal oli mingi silt, mille tähendust ma ei hakanud väga välja veerima.
Igaljuhul. Jõudsin täiesti juhuslikult välja... ma ütleks, et väga-väga ilusasse kohta. Olin seal suisa mitu tundi. Lebotasin pingil, lugesin, ja tegin mõningaid pilte (lõpuks sai aku tühjaks):











































































Natuke suvakad pildid, sellised poosekad, mitte loomulikud, aga noh... paremaid ei tulnud. Üldiselt tahan sinna tagasi minna! Pole pikk maa, umbes 20 minutit jalutada:)

Lõpetan. Taas kord. Homme Helsingisse. Ma pole kindel kas viitsin lähemal ajal siin endast väga raporteerida, las jääb mõni päev vahele. Pealegi peaks homme üsna pikk päev tulema.

6 comments:

tavaline masin said...

Gediminas Karoblise tekst: http://www.janushead.org/9-2/Karoblis.pdf

Silver said...

Suur-suur aitäh! Tundub suht lühike ja ehk õnnestub täna läbi lugeda:)

Igaljuhul... üllatav, et enda teada kirjutan seda ennekõike iseendale (ehkki olen teadlik, et nii mõnigi võib seda veel lugeda) ja... heas mõttes sürr, et ka keegi 'tavaline masin' seda lugema sattus ja otse lingi tekstile andis!

Aitäh veel kord!:)

tavaline masin said...

Võta heaks.
Sattusin Su blogisse mõnda aega tagasi üsna juhuslikult tänu mingile otsisõnale või -sõnadele seoses Stanley Fish'i ja Marek Tamme tekstiteooriate seminariga, kus ma käisin, ja sellest ajast peale aeg-ajalt ikka loen. Ja see Gediminas Karoblise teema on köitev. Hea meel näha, et sellised teemad kellelgi huvi pakuvad.

Silver said...

Oi, huvitav, et käisid ka Tamme seminaril; siis vist tead mind (võib ju juhtuda, et käisid mõnel teisel ajal vms)!?
Igaljuhul võid mulle koolis alati tere öelda:)
:P

Karoblise teema on köitev? - ma pakuks, välja et minu poolest võiks n-ö jõud ühendada;) Või noh: igasugused arutelud on ju huvitavad:)

Lugesin Karoblise läbi:)


Leidsin veel sellise asja:
http://www.chph.nccu.edu.tw/notee/07/PhenomenologyofDance1.pdf
Lugemisega olen jõudnud alles u 9ndale leheküljele, kuid tundub väga-väga huvitav!!! Nii et julgeks täitsa soovitada:)

tavaline masin said...

Ei, ma ei tea Sind. Ma käisin Tamme seminaril sel kevadsemestril.

Jõudude ühendamise ja arutelude vastu pole mul loomulikult midagi.

Silver said...

Huvitav, aga... ma loodan, et see pole palju palutud, et ehk kirjutaksid mulle ja siis vaataks edasi (profiili all peaks eepost kirjas olema); et siis millalgi ehk koolis trehvab/trehvaks, või mis?
:)

Ma mõtlen, et oleks kindlasti huvitav:)