Tuesday, September 6, 2011

päev # 20

Nii, tõsi, ma pole siia juba mitu päeva kirjutanud.

Vahepeal on juhtunud seda, et Reykjavik on üha tuttavamaks saanud. Iga päev üksjagu ringi jalutanud ja uusi paiku avastanud. Täna sain kokku oma n-ö buddyga, Tanja, kes tutvustas sisuliselt kesklinna ja selle keskmes olevat parki koos tiigiga, mis mul enda üllatuseks oli täitsa nägemata jäänud! Tervelt ligikaudu poolteist tundi jalutasime ringi ja küsisin igasuguseid asju ja tema rääkis ja nii... - hästi huvitav oli!

Jaa, ilus väike linnake! Meenutab natuke Tartut.


Ja... siin on hiigelpardid! Noh, umbes poole suuremad kui Eestis. Tuleb välja, et nad on täiesti teine liik, ehkki kohalikud kutsuvad neid ühtviisi partideks - nii väikseid kui suuri. Ka luiged tundusid olevat suuremad... või ehk on luikede puhul asi selles, et nad näivad siin hulga sõbralikumad ja inimesi vähem kartvat kui nt Eestis ja seetõttu õnnestub neile küllalt lähedale minna.

Samuti oli täna esimene loeng. Eile (esmaspäeval) toimus esimene tutvumine ülikooliga. Maad sinna on umbes 15 (väga kiirsammul) kuni 20 ja aeglasemal sammul u 25 minutit jalutamist. Nii et võrdlemisi lähedal. Loengud algavad õnneks 15.00, nii et samuti pole varajast ärkamist. Prantsuse keele tahaks ka võtta. Seda uurin homme.


Ai, mulle meeldib siin! Viimaste päevade jooksul olen ka natuke pilte teinud, kuid siiani pigem möödaminnes ja midagi väga õnnestunut nagu näidata pole. Üleeile pildistasin peaasjalikult lilli (hehe). Lihtsalt.
Täna pole üldse viitsimist nendega jändama hakata, et üles panna, aga lähipäevil ehk ikka.


Veel. Rääkisin skaibis neiu L-iga, kes on Islandil nüüdseks juba (kui ma ei eksi) üle kahe kuu. Peaksin teda lähipäeval nägema, siis kui ta töögraafik võimaldab. Olen aru saanud, et ta teeb siin vist mingit vabatahtlikku tööd vms.
Samuti rääkisin neiu G-ga, kes olevat äsja Prantsusmaal käinud, samuti vist mingi vabatahtliku-programmi raames. Näis kuidas mul selle lõputööga (ja tööga üldse) jne läheb, aga praegu mõtlen küll, et kui seal mingit vanusepiirangut pole (noh, teinekord on ehk just-just mingi 27 vms vanusepiiranguks), siis oleks ilgelt lahe midagi sellist kunagi ette võtta!
Tahaks reisida. Näha maid ja inimesi. Ja praegu ma selle üle ei kurda, sest see vaheldus on lihtsalt fantastiline!

Lõpetuseks: tantsida tahaks! Täna enne kooli jäin youtube'ist tantsuvideosid vaatama ja... jaa, dancing is the best thing ever! Kui tagasi tulen, siis ehk sebin end mingitele kursustele... või ehk juba siin (Tanja pidi mingi lingi saatma).
Üks video seoses sellega - üks mu lemmiktantse, rumba:


Ühtlasi kirjutasin eile märkmikusse mõningad põhilised islandikeelsed väljendid. Hääldus tundub üsna keeruline, aga "aitäh" oskan juba öelda. Takk fyrir! (otsetõlkes, inglise keelde panduna: "thank for").
Igaljuhul kõlalt mulle islandi keel väga meeldib.

Praegu kõik. Peaks homseks lugema hakkama, sest tegu siiski intensiivkursustega; ja 12ndal üks eksam tulemas, nii et... veidi puhkan jalgu, sest mitmetunnine jalutuskäik taaskord selja taga, ja siis...

Ahjaa, reedel peaks Islandile tulema maailmakuulus filosoof-lingvist Noam Chomsky. Ei saa just öelda, et ma tema suur fänn oleksin, aga huvitav oleks ära näha küll!


Üleüldiselt on Islandi vägagi inspireeriv (kui sellist sõna kasutada). Mõtlengi, et peaks proovima ülehomset teksti homme kusagil välja printida, et kusagile parki lugema minna vms...; isegi see hotellituba mõjub kuidagi nõnda, et koguaeg tahaks millegagi tegeleda, midagi teha, midagi õppida...


***
Ja veel: sattusin taaskord MJ videosid ja tema esinemisi vaatama... ja jõudsin ikka ja jälle imestada kuivõrd ta hetkesse sisse elab. Tema tantsimine on justnimelt selline, et need pole lihtsalt liigutused, ta ise ongi tants. Ta ise on kogu see hetk. Ja see on niivõrd nakkav!
Sattusin siin vahepeal pealt kuulama paari laulu mida üks kursakaaslane kuulas. Noh, polnud minu maitse. Ta küsis retoorilise küsimuse, et mina vist kuulan klassikat. Ütlesin, et igasugust muusikat kuulan.

Minu jaoks ei saa muusikat žanri järgi järgi liigitada. Aga seal peab olema see miski. Justkui mingi "hing", ja see hing võib olla ka pealtnäha kõige tüüpilisemas poplaulus.
Ja on neid laule (ja see vaid minu subjektiivne maitse), kus on justkui enam-vähem meloodia, enam-vähem lauluhääl... aga see on ka kõik.
Või... võimalik, et ma ei oska lihtsalt kuulata. Või otsin muusikas teisi asju. Aga ma ise olen rõõmus selle üle kuidas ma muusikat tajun, jäädes sealjuures võrdlemisi kriitiliseks, samas leides enam-vähem igas žanris seda miskit.

Miks ma seda praegu kirjutasin? Vahest tahtsin proovida edasi anda või kirjeldada seda tunnet mis on osa saada sellest kirest, millega üks või teine asi esitatud on. Olgu siis laul, sümfoonia, klaveripala või tants. Või kasvõi kellegi kõnemaneer. Selle näeb enamasti kohe ära kui inimene on selle hetke sees...
- ja see on minu arvates üks fantastilisemaid asju millest inimene võib osa saada, mida edasi anda, mida jagada ja milles elada.
Ilmselgelt seetõttu armastan ma ka tantsimist! Aga tegelikult kõike, mis on kirega tehtud...!:)


***
Lisaks: siiski mõned pildid tänasest."Hiigelpardid" (kaks vasakpoolset, parempoolne on too 'tavaline'):
















Üks üsna suvaline pilt kesklinna pargist ja järvest selle keskel:
















Ahjaa, ja seoses järgmise pildiga:

Esimesel õhtul hotellis koosolek, et korraldada majapidamist. List paberile kirjutatud, et mida tarvis võiks minna, jne.
Mõte, et võiks tippida arvutisse, jätaks viisakama mulje. Printerit pole. Ja siis läheb üks tüüp köögist välja, ilmub mõne hetke pärast tagasi... good-old-fashioned kirjutusmasinaga.
Vat see oli hetk!

Mõni päev hiljem oli see leht (mingil põhjusel) jäänud ikka köögilauale ja sinna oli lisatud veel mõned asjad:
















Praegu kõik. Ma ei tea millal aega saan siia veel postitada, sest neljapäevaks on üsna palju lugemist ja homne loengujärgne aeg saab ilmselt sellega sisustatud.

***
Edit: 
käisin just söömas. Keetsin makarone ja soojendasin kalaburgeri peale. Väga lahe, mulle täitsa meeldib see "kommuunielu"! Meid on siin kokku u 18 ja... kõik on kuidagi nii tore. Hästi toredad inimesed!
Ja erinevaist paigust. Kui kööki läksin, juhus seal olema tüdruk Austriast, kellega tutvusin juba varem ja kes näitas mulle kaardilt kus miski asub (ja kes muuseas võttis minuga suvekooli ajal kahenädalase islandi keele kursuse ning on nüüd sunnitud loenguid islandi keeles kuulama. mõistetavalt ütles ta, et ei saa suurt midagi aru. brr!).
Hiljem tuli too kirjutusmasina-tüüp, ka temaga rääkisin üksjagu. Lihtsalt tohutult huvitav erinevaid inimesi tundma õppida, nii muuseas jutu käigus 'näeb' nii mõndagi. Ja selleks ei pea olema midagi erilist, teinekord täiesti tavalised asjad. Või tavalised kõnelusviisid, ilmed, jne.
Ühesõnaga: see võib kõlada imelikult, aga teinekord ma ei suuda ära imestada kui kirev see maailm on. Ja mitte, et midagi n-ö erilist silma paistaks, vaid lihtsalt... pisiasjades, igaüks on erinev. Ja see on mu meelest hästi vahva ja seetõttu on siin tore olla ja näha inimesi!:)

Lisaks veel inglise keele praktika, eksole. Mitte, et see mul varem halb oleks olnud, aga nüüd umbes kolme nädalaga ma tunnen kuidas see kõik hakkab kuidagi loomulikumaks minema.
Nüüd küll kõik. Köögis läks võrdlemisi kaua ja ma pole veel lugema jõudnudki ning kell näitab juba 23.27. Õnneks pole homseks palju ja kui kõike nüüd ei jõua, siis hommikul edasi...


Lähipäevil oleks tore neiu L-i ka näha ja tema Islandi-kogemusi kuulda. Ja homme end ehk pr keelde regada!

***
Viimane edit:
Siiski otsustasin veel mõned pildid läbi klõpsida. Vahepeal tehtud linnapildid jätsin vahele (niivõrd-kuivõrd neid on), aga üks ehk enam-vähem õnnestunud "lillepilt", mis osutus selliseks:



































Ja üks tänavapilt mille üle ma täitsa rõõmus olen, ehkki seda saaks vist ka parema nurga alt jäädvustada (niikuinii satun sinna ikka ja jälle ja katsetan veel):








Nüüd küll kõik ja tuttu!

No comments: