Thursday, September 8, 2011

päev # 22

Eelmine postitus oli teisipäeval, siis kui sain Tanjaga kokku ja jalutasime mööda Reykjaviki ringi. Oi, siis oli ilus ilm, suisa suvine, päike paistis ja kui mõned tuulehood välja arvata, siis võinuks täitsa t-särgiga käia!

Nimelt muutlike ilmade kohta seda, et... ma ei tea kas asi on ilma muutuses, aga sellist ühtset sooja vms on keeruline leida, sest kui ühes kohas on palav ja tuuletu, siis järgmise nurga peal on tunne, et võiks jope selga tõmmata.
Igaljuhul, jah, see oli teisipäeval.

Aga kolmapäeval: külm-tuuline ja mu arvuti järgi koguni u 7 kraadi. Päris jube kohe ja olen rõõmus, et haigeks ei jäänud (kui õrn-väike ja sisuliselt olematu nohu välja arvata, mis ilmneb enamasti aevastustega. ja aevastada mulle iseenesest meeldib:)).
Täna - neljapäeval - oli samuti suht niru ilm, ehkki leebem. Ühtlasi (et kavatsen pr keele kursust võtta) muretsesin endale täna pr keele õpiku koos cd-plaatidega ja puha, kulub ära (siin on nimelt komme õpikuid osta ja muud varianti vist väga polegi)!

Muuhulgas sain teada, et see alkohoolne 'jook' mis mulle viimasel päeval Munadarnes'is päris kena pohmaka põhjustas, seda kutsuti nimetusega "black death" "("must surm":P)... ja mina arvasin, et see käis toidu kohta. Nojah.

Igaljuhul nüüd mõned pildid. Esimene neist meie professor Mike, kes viimasel päeval Munadarnes'is tutvustas meile Islandi ülikooli:

















Ta on jubelahe kuju!!!

Järgmisena: kirik Reykjavikis:


































Sellest kirikust oli tegelikult küllalt keeruline head ja ülevaatlikku pilti saada. Aga siin veel üks:


































Esimene 'koolipäev' ja tutvumine ülikooliga (pildil University Center... ehk siis teatav keskus, kus on kohvik, raamatupood, erinevad ülikooli juurde kuuluvad ametkonna kabinetid, jne):































Jajah, ja siuke valdkond ongi:
















Ning täna tehtud pilte ülikooli peahoonest:














































...mis mulle mõjus ja mõjub niivõrd kodusena, sest... ma lihtsalt fännan selliseid 'haridustempleid'. Kohti, kus inimesed tulevad kohale ja... õpivad, sest nad tahavad õppida:)

Ühtlasi mainin, et sisuliselt on need pildid taaskord suht möödaminnes tehtud. St korralikku pilti tehes otsiksin ma ikka vastavat nurka, tiirutaksin sinna-tänna, et saada paremat pilti, jne. Niisiis on tegu puhtalt jäädvustustega. Esimene kiriku pilt oli ehk tõesti selline korralikumalt valitud, aga siiski suht "kähkukas".

Praegu kõik. Hakkan nüüd lugema. Sirru inspireeris mind vahelduseks ka oma lõputöö asju käsile võtma!:)


Eks näis millal järgmine postitus tuleb, sest esmaspäeval üks pääris kirves eksam, ehkki u 50% hindest peaks juba justkui käes olema. Aga siiski.
Homme tuleb siia Noam Chomsky, keda plaanin kuulama-vaatama minna, nii et homme veel chill, aga nädalavahetus tuleb ilmselt lugemise tähe all. Golden Circle tuur lükkus 17ndale, mis on tegelikult hästi tore!

***
Muide, Islandi ülikool saab (või sai) tänavu täpselt 100 aastaseks. Kusagilt käis läbi kõlakas justkui Hitler olevat peahoone kujundanud (mis ei tundukski ju väga ebaloogiline), kuid wikipedia näitab siiski järnevat teksti:

The University of Iceland Main Building (Icelandic: Aðalbygging Háskóla Íslands) is the central building of the University of Iceland campus on Suðurgata in Reykjavík, Iceland. It was designed by Icelandic state architect Guðjón Samúelsson and its construction was completed in 1940. Today, the building is one of the more noticeable landmarks in Reykjavík.

The University of Iceland Main Building houses the university administration and partially houses the faculty of humanities.

***
Lõputöö asemel sukeldusin pr keelde, u 2-3 tundi. Oi, ma armastan seda keelt ja õppimine lausa lust! Lisaks avastasin, et õpik on tasemeni A1-A2, mis on just mulle vajalik ning peaks sisaldama täpselt seda mida olen küll korra läbi võtnud, kuid millest teine pool muutus juba võrdlemisi segaseks ning praeguseks hakkab ununema...
kui keelt õppida, siis juba korralikult - isegi kui uuesti - ja seda ma ka teen! Ei taha korrata seda viga nagu saksa keelega, et reeglid meelest läinud ja jään lootma n-ö kõhutundele.

Nüüd unedemaale. Bonne nuit!

2 comments:

LiizaKazz said...

tupsu tupsu :D
pagan, kõikmumehedontupsud, Ivo kah, kujutad sa teda tupsuna ette või?

igal juhul, äkki ma näen täitsa täitsa prantslasi, sest sattusin disainiööle vabatahtlikuks

ÄGEEE
www.disainioo.ee

ma tahan, et sa siin oleks, siis on LÕBUS

Silver said...

Kat! Disainiööle vabatahtlikuks? Prantslasi?:)

(muide, siin ühes loengus on ka kaks prantslast, peaks nendega millalgi juttu tegema, et ehk keeleoskust/oskamatust praktiseerida:))

Vägev! Uurisin veidi seda saiti ka. Tead, nii vahva, sellised ettevõtmised on nii-nii toredad... ja kogu see Islandi-värk on mulle ka veidi rohkem teotahet süstinud (mitte, et seda varem otseselt vähe oleks olnud)...
lihtsalt nii vahva on igasuguseid selliseid asju ette võtta, onju!

Käia, liikuda, näha maailma ja erinevaid inimesi.

Ma just täna vaatasin neid pilte mis ma viimati Tallinnas tegin ja mõtlesin sinule ja Sirrule ja Tiinale... et kui ühel hetkel tagasi tulen, siis on see kokkuvõttes hästi tore!

Kallistan!