Sunday, September 11, 2011

päev # 25 - 9/11

Nii, 9/11/2011 näib olevat nüüdseks kenasti möödunud. Veidi isegi kartsin... noh, teate küll, miks... samas mitte väga, sest... me elame siiski 21. sajandil ja turvanõuded peaksid nüüdseks liigagi kontrolli all olema.

Ehkki kes teab kui palju siin üldse 'turvanõuded' loevad. Olen vägagi kriitiline kõiksugu vandenõuteooriate suhtes, kuid... - ja ma pole selle üle eriti viitsinud oma pead vaevata - too 11. septembri juhtum 2001 aastal on üsnagi kahtlane. Täna sattusin vaatama üht videot:


mis vähemalt mu enda jaoks mu kahtlusi kinnitas. Jah, ma usun, et igasuguse vandenõusteooria pooldaja võib öelda lauseid stiilis "mõelge loogiliselt!", "vaadake, kas te ei näe!?"... aga samuti ütlen seda mina ja loodan, et n-ö puhas mõistus räägib selle poolt, isegi kui tegemis on leeriga, kus osad arvavad üht, teised teist. Ja ega minagi ses asjas praegu 100% kindel pole, aga... suht kindel siiski.
Ehkki see video suht tihti kordab iseennast, siis ehk väärt vaatamist. Mind veenis ja - nagu öeldud - tõttöelda tundus ka varem asi veidi kummaline.

Kui see vastab tõele (ja ma pakuks, et pigem vastab), siis on tore tsiteerida toda filmi:
"This is highschool physics and our whole society is being lead to believe that these fundamental laws of physics, hard science, don't apply anymore.
I think that should really frighten all of us."

Ja mida kosta selle peale kui kõik insenerid räägivad justkui ühest suust ja näitavad paralleele, et juhtum sarnanes üksühele lõhkamisega. Kusjuures, mulle tundub, selleks ei ole tarvis olla füüsik või insener, nende jutt tundub tõesti loogiline (vahest veendute selles kui olete video lõpuni vaadanud)!

Näiteks mainiti seal pilvelõhkujat, mis oli leekides (minu mäletamist mööda) u 17 tundi ja ikka püsis püsti, kuid WTC7 kukkus kokku juba pisemategi tulekahjude tagajärjel.
Ja et puht keemiliselt pole võimalik, et säärane konstruktsioon (WTC1 & 2) niimoodi üles sulab ja kogu ulatuses "pehmeks muutub"; liiati veel seetõttu, et säärased hooned on (nonde inseneride kinnitusel) ehitatud vastu pidama säärastele juhtumitele...
(mis WTC puhul on ju isegi loogiline, sest "kõike võib juhtuda", nagu ka juhtus)

Mis kõik ühtlasi seletaks ka seda, miks tuletõrjujad nii vapralt majja läksid, sest tõenäoliselt teadsid justnimelt nemad küllalt hästi, et viimane asi mis juhtuda saab on see, et too ehitis kokku variseb.
Aga mis ma sest ikka ümber jutustan; kui aega-mahti, vaadake ise videosid ja otsustage ise.

Jne. Muide asjalikum video tundub olevat siin. Ja siin ka ehk midagi vaatamist väärt.

Vahemärkusena, eelnevat arvesse võttes on see artikkel eriti kummaline. Väga võimalik, et lause on kusagilt kontekstist välja rebitud vms.
Tänapäeval peab ikka tublisti olema kriitikameelt, et jõuda jälile n-ö "tõele", ja isegi kui seda kriitikameelt juhtub olema, isegi siis pole asi alati kindel.  WTC-juhtum on ses asjas mu meelest üks keerukamaid näiteid.

***
Ma küll ei taha sellest rohkem laterdada, kuid mainin ära juhtumi 10 aastat tagasi oma unenägude kohta. See võib olla muidugi uudis üksnes neile, kes mind isiklikult ei tunne kuid kes mingi nipi läbi on sattunud mu blogi lugema.

Olen äärmiselt skeptiline kõiksugu selgeltnägemiste vms suhtes ja olen valmis mõtlema, et see võis olla puhas kokkusattumus, kuid u kuu aega enne juhtumit nägin kolmel ööl järjest unes lennuõnnetusi. Pole neid ei varem ega hiljem näinud.
Esimesel juhtumil olin Tallinnas, Lasnamäel asuval jalgpalliväljakul (elasin kunagi Lasnamäel) ja nägin kuidas üks suur reisilennuk silmapiiri taha kukkus ja kuidas suur suitsupilv majade tagant õhku tõusis (meenutas pigem tuumaplahvatust).
Järgmisel ööl olin seal samal staadionil kui üks väiksem lennuk minust mööda lendas ja sama staadioni peal alla kukkus. Killud vihisesid minust mööda.
Viimasel ööl - ja unenäos - olin ise lennukis ning kukkusin lennukiga vette. Viimasest rohkem ei mäleta. Kuid, nagu ehk tihtilugu, need tundusid kuidagi eriti reaalsed...
ja kuu aega hiljem seda sündmust telekast nähes tundsid teatavat õõvastavat "äratundmist".

*
Eile õhtul ma isegi väga ei mõelnud, et täna saab 10 aastat sellest juhtumist... eks kusagil alateadvuses ikka teadsin, korra ju mainisin seda ka blogis, kuid tegu polnud kaugeltki mitte teadliku teadvustamisega, et nii on.
Igaljuhul juhtusin täna öösel nägema kummalisi hirmusid, mida ma naljalt ei tunne ja millele naljalt ei mõtle ja mis üldiselt pole probleemiks. Nad kõik olid kuidagi ülepaisutatud ja kõik koos.
Muuhulgas - ja ei saa öelda, et see mu hirmude alla kuuluks - nägin unes, et äkitselt sain teada, et mul on vaid päev-kaks elada. Tundsin puht füüsiliselt justkui oleks mul jube haigus, mis on olnud juba aastaid või aastakümneid ja mis on äsja lõkkele löönud ja nüüd äkitselt korraga välja tuleb. See uni oli suht hirmsalt reaalne!
Unes justkui elasin ka kenasti järgmise päevani, mil mõtlesin, et "uhh, veel elus!" ja tundsin kuidas enesetunne on siiski natuke parem. Kuni hommikuni, mil avastasin, et see kõik oli siiski uni...

Ma ei tea miks ma seda räägin. Nagu öeldud, ma ei usu väga sellistesse asjadesse, kuid... huvitav on - ja see on mu meelest loogilisem seletus - kuidas alateadvusest mingid asjad kõiksugu sündmuste puhul üheks tervikuks kuhjuvad ja siis unenäos ilmsiks saavad. Ainus erand on minu jaoks olnud too esimene lennuõnnetuste seeria mida esmalt mainisin ja mida ma ei oska kuidagi seletada.
Ülejäänud unenäod on mu meelest 'puht-kultuuriliselt' seletatavad. Ehkki, jah, see on libe pind, see "unenägude tõlgendamine", kuid see on miski, mille inimene võib minu arvates subjektiivselt ära tunnetada...

...näiteks mäletan end kunagi nägevat unes üht juhtumit, mis päeval toimus, kuid justkui mõtteis alla surutud sai. Unenäos aga tuli kergelt ülevõimendatuna taas esile.


***
Rõõmsamaid teemasid ka.
Õigemini: natuke bad news: mul on homme eksam (sarjast "ma ei taha sellest rääkida!"). Ehkki... hakkan vist juba vaikselt sotti saama ja väga ei kardagi... kohe loen edasi oma asju.
Good news: ehk saan varsti tantsima! Siin on mingid trennid mille hind ei ole just kõrge ja kus saab ilmselt suisa mitu korda nädalas käia!:)

Igaljuhul ilmselt hiljemalt teisipäeval chekkan selle järele.


Lõpetuseks üks suvaline pilt:















(pildil: üks meie seast pani õue üles nööri ja riided sinna kuivama. leidlik rahvas meil siin:))

Sarjast "selline kommuunielu on tore".

Edit: 
lõpetuseks üks taas-avastus:

Vana-hea Mozart ja kõrv puhkab ja naudib seda...; ja on niivõrd tore, et selliseid fantastilisi asju on loodud ja fantastilisi inimesi elanud ning elab praegugi (ja selleks, et olla fantastiline, ei pruugi olla 'geenius', vähemalt mitte selles tavamõttes)!
(ma vist - või päris kindlasti - lihtsalt armastan inimesi:))


***
Ahjaa leidsin päris hea pildigalerii vaadetest Reykjavikile!

No comments: